Středa, 3 července, 2024
Google search engine
DomůElektronikaTo se nikdy nemělo stát: Google vymazal z cloudu zákaznický účet i...

To se nikdy nemělo stát: Google vymazal z cloudu zákaznický účet i jeho zálohy – CHIP.cz

728x90


Zdroj:
Vygenerováno v Midjourney

Noční můra cloud computingu: UniSuper je australský penzijní fond, který spravuje 135 miliard australských dolarů a data si ukládá do Google Coudu. Došlo ale k „bezprecedentní“ události, kdy mu Google zákaznický účet i jeho zálohy vymazal.

Chyby se stávají. A k jedné nedávno došlo u služby Google Cloud. Google totiž omylem a bezdůvodně smazal obří zákaznický účet australskému penzijnímu fondu UniSuper, který spravuje prostředky v hodnotě 135 miliard dolarů a má 647 000 členů. Došlo ke smazání účtu včetně všech záloh, které zde byly uloženy. 

Penzijní fond UniSuper měl naštěstí nějaké zálohy i u jiného poskytovatele cloudových služeb a tak svá data obnovit, ale podle záznamu o incidentu začal výpadek 2. května a k úplné obnově služeb došlo až 15. května.

Kde se stala chyba?

Na webové stránce společnosti UniSuper si můžete přečíst, jak k této noční můře všech administrátorů došlo. Je zde i „Společné prohlášení generálního ředitele společnosti UniSuper Petera Chuna a generálního ředitele Google Cloud Thomase Kuriana“. 

Prohlášení zní: „Generální ředitel služby Google Cloud Thomas Kurian potvrdil, že narušení vzniklo v důsledku bezprecedentního sledu událostí, kdy neúmyslná chybná konfigurace během poskytování služeb Private Cloud společnosti UniSuper nakonec vedla ke smazání předplatného služby Private Cloud společnosti UniSuper. Jedná se o skutečně ojedinělou událost, která se dosud nikdy nevyskytla u žádného z klientů služby Google Cloud na celém světě. Nemělo k tomu dojít. Společnost Google Cloud identifikovala události, které vedly k tomuto narušení, a přijala opatření, která zajistí, aby se to již neopakovalo.
 

Mohlo by vás zajímat


Dell varuje před únikem dat – údajně se týká 49 milionů zákazníků. Nejste mezi nimi?




Problémy s obnovou

A proč výpadek trval tak dlouho? „UniSuper měl zálohu uloženou ve dvou geografických oblastech jako ochranu proti výpadkům a ztrátám. Když však došlo k vymazání předplatného služby Private Cloud společnosti UniSuper, způsobilo to vymazání v obou těchto geografických oblastech.“ 

Zálohy se obvykle dělají dvě a ukládají na různá místa například z důvodu, že by došlo k povodni, požáru a podobně. Zdá se ale, že skutečně nejhorší scénář je, když Google vymaže váš účet, což znamená, že všechny zálohy jsou pryč. Google Cloud má mít ochranná opatření, která neumožňují smazání účtu, ale žádné z nich zřejmě nefungovalo a jedinou možností byla obnova dat získaných od jiného poskytovatele cloudu. Ještě že administrátoři tuto zálohu do jiného cloudu provedli.
 

Mohlo by vás zajímat


První země zakazuje jednoduchá hesla: kdy přijdeme na řadu my?


Heslo

Google se sice za problémy omluvil, ale zatím podrobně nepopsal, jak mohlo k tomuto incidentu dojít. „Společnost Google Cloud vydala prohlášení, které opět potvrzuje, že závada vznikla v rámci jejich služby jako „jediná svého druhu“ a „bezprecedentní případ“ a že „společnost Google Cloud se upřímně omlouvá za nepříjemnosti, které to způsobilo“.

Zdroj: Unisuper, Unisuper, Daniel Compton, Ars Technica

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

To se nikdy nemělo stát: Google vymazal z cloudu zákaznický účet i jeho zálohy – CHIP.cz

728x90


Zdroj:
Vygenerováno v Midjourney

Noční můra cloud computingu: UniSuper je australský penzijní fond, který spravuje 135 miliard australských dolarů a data si ukládá do Google Coudu. Došlo ale k „bezprecedentní“ události, kdy mu Google zákaznický účet i jeho zálohy vymazal.

Chyby se stávají. A k jedné nedávno došlo u služby Google Cloud. Google totiž omylem a bezdůvodně smazal obří zákaznický účet australskému penzijnímu fondu UniSuper, který spravuje prostředky v hodnotě 135 miliard dolarů a má 647 000 členů. Došlo ke smazání účtu včetně všech záloh, které zde byly uloženy. 

Penzijní fond UniSuper měl naštěstí nějaké zálohy i u jiného poskytovatele cloudových služeb a tak svá data obnovit, ale podle záznamu o incidentu začal výpadek 2. května a k úplné obnově služeb došlo až 15. května.

Kde se stala chyba?

Na webové stránce společnosti UniSuper si můžete přečíst, jak k této noční můře všech administrátorů došlo. Je zde i „Společné prohlášení generálního ředitele společnosti UniSuper Petera Chuna a generálního ředitele Google Cloud Thomase Kuriana“. 

Prohlášení zní: „Generální ředitel služby Google Cloud Thomas Kurian potvrdil, že narušení vzniklo v důsledku bezprecedentního sledu událostí, kdy neúmyslná chybná konfigurace během poskytování služeb Private Cloud společnosti UniSuper nakonec vedla ke smazání předplatného služby Private Cloud společnosti UniSuper. Jedná se o skutečně ojedinělou událost, která se dosud nikdy nevyskytla u žádného z klientů služby Google Cloud na celém světě. Nemělo k tomu dojít. Společnost Google Cloud identifikovala události, které vedly k tomuto narušení, a přijala opatření, která zajistí, aby se to již neopakovalo.
 

Mohlo by vás zajímat


Dell varuje před únikem dat – údajně se týká 49 milionů zákazníků. Nejste mezi nimi?




Problémy s obnovou

A proč výpadek trval tak dlouho? „UniSuper měl zálohu uloženou ve dvou geografických oblastech jako ochranu proti výpadkům a ztrátám. Když však došlo k vymazání předplatného služby Private Cloud společnosti UniSuper, způsobilo to vymazání v obou těchto geografických oblastech.“ 

Zálohy se obvykle dělají dvě a ukládají na různá místa například z důvodu, že by došlo k povodni, požáru a podobně. Zdá se ale, že skutečně nejhorší scénář je, když Google vymaže váš účet, což znamená, že všechny zálohy jsou pryč. Google Cloud má mít ochranná opatření, která neumožňují smazání účtu, ale žádné z nich zřejmě nefungovalo a jedinou možností byla obnova dat získaných od jiného poskytovatele cloudu. Ještě že administrátoři tuto zálohu do jiného cloudu provedli.
 

Mohlo by vás zajímat


První země zakazuje jednoduchá hesla: kdy přijdeme na řadu my?


Heslo

Google se sice za problémy omluvil, ale zatím podrobně nepopsal, jak mohlo k tomuto incidentu dojít. „Společnost Google Cloud vydala prohlášení, které opět potvrzuje, že závada vznikla v rámci jejich služby jako „jediná svého druhu“ a „bezprecedentní případ“ a že „společnost Google Cloud se upřímně omlouvá za nepříjemnosti, které to způsobilo“.

Zdroj: Unisuper, Unisuper, Daniel Compton, Ars Technica

RELATED ARTICLES