Neděle, 8 září, 2024
Google search engine
DomůElektronikaMobilyPixely našly druhý domov v Japonsku. Jejich popularita raketově roste

Pixely našly druhý domov v Japonsku. Jejich popularita raketově roste

728x90


 
Google

  • Globálně se možná zas tak moc nedaří, ale v Japonsku mají Pixely od Google každým rokem stále větší úspěch a nyní meziročně narostly o 527 %.
  • Google může být tak za chvilku už druhým největší výrobcem v zemi, byť Apple na první místě má v kapse stále polovinu trhu.

Japonský mobilní trh byl vždy velice specifický. Lidé se dlouho odmítali vzdát svých oblíbených véčkových telefonů s klávesnicí a jakmile se tak stalo, tak většinou přecházeli k domácím značkám. V tomto ohledu bylo publikum patriotické, avšak po jisté době začal růst Apple, a to rychle. Ve finále iPhony staly zdaleka nejpopulárnějšími na trhu a pro ostatní značky bylo těžké získat jakkoli značný podíl na trhu

Podle analýzy japonského trhu za rok 2023 od společnosti IDC se však stalo skoro nemožné. Prodeje iPhonů i telefonů s Androidem sice v zemi klesly, přičemž Android je na tom hůře. Apple je stále s podílem 51,9 % zdaleka největší značkou v Japonsku, avšak druhé místo už nebude tak jasné. Google se totiž očividně trefil do vkusu japonského publika. Pixely tam každým rokem rostou už pár let, avšak loni se dočkaly skutečně obrovského nárůstu zájmu. 

Google byl jediným výrobce telefonů, jenž loni v Japonsku rostl, a to ne o trochu. Prodeje Pixelů se zvýšily meziročně o neskutečných 527 % a v prvním i třetím čtvrtletí 2023 byl Google nejprodávanější značkou telefonů v zemi. Výsledkem je pozici třetího největšího výrobce telefonů v Japonsku s velkým náskokem před Samsungem. A pouze 0,2 % dělí Google od druhého místo, kde je domácí Sharp, jenž stále těží z nostalgie starší občanů, kteří tvoří 30 % populace země. 

Jak se Googlu takový růst povedl? Pixely očividně splňují požadavky publika a přijdou jim atraktivní, což je základ. Především však Google strategicky nadále rozšířil partnerství o tamního operátora Docomo, takže byly Pixely daleko dostupnější, zatímco domácí značky postupně zanikají nebo jsou odkoupeny většími společnostmi. Nemluvě o faktu, že stále více mladých si vybírá Pixely vedle iPhonů a kupní síla se pochopitelně postupně mění. Očekává se tak, že tento rok se nic nezmění a Google se stane dost možná i s hezkým náskokem druhým největším výrobcem v Japonsku. Takže až se budeme divit, že Pixely nejsou pořádně v celé Evropě, ale jsou v Japonsku, tak tady máme odpověď. 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Pixely našly druhý domov v Japonsku. Jejich popularita raketově roste

728x90


 
Google

  • Globálně se možná zas tak moc nedaří, ale v Japonsku mají Pixely od Google každým rokem stále větší úspěch a nyní meziročně narostly o 527 %.
  • Google může být tak za chvilku už druhým největší výrobcem v zemi, byť Apple na první místě má v kapse stále polovinu trhu.

Japonský mobilní trh byl vždy velice specifický. Lidé se dlouho odmítali vzdát svých oblíbených véčkových telefonů s klávesnicí a jakmile se tak stalo, tak většinou přecházeli k domácím značkám. V tomto ohledu bylo publikum patriotické, avšak po jisté době začal růst Apple, a to rychle. Ve finále iPhony staly zdaleka nejpopulárnějšími na trhu a pro ostatní značky bylo těžké získat jakkoli značný podíl na trhu

Podle analýzy japonského trhu za rok 2023 od společnosti IDC se však stalo skoro nemožné. Prodeje iPhonů i telefonů s Androidem sice v zemi klesly, přičemž Android je na tom hůře. Apple je stále s podílem 51,9 % zdaleka největší značkou v Japonsku, avšak druhé místo už nebude tak jasné. Google se totiž očividně trefil do vkusu japonského publika. Pixely tam každým rokem rostou už pár let, avšak loni se dočkaly skutečně obrovského nárůstu zájmu. 

Google byl jediným výrobce telefonů, jenž loni v Japonsku rostl, a to ne o trochu. Prodeje Pixelů se zvýšily meziročně o neskutečných 527 % a v prvním i třetím čtvrtletí 2023 byl Google nejprodávanější značkou telefonů v zemi. Výsledkem je pozici třetího největšího výrobce telefonů v Japonsku s velkým náskokem před Samsungem. A pouze 0,2 % dělí Google od druhého místo, kde je domácí Sharp, jenž stále těží z nostalgie starší občanů, kteří tvoří 30 % populace země. 

Jak se Googlu takový růst povedl? Pixely očividně splňují požadavky publika a přijdou jim atraktivní, což je základ. Především však Google strategicky nadále rozšířil partnerství o tamního operátora Docomo, takže byly Pixely daleko dostupnější, zatímco domácí značky postupně zanikají nebo jsou odkoupeny většími společnostmi. Nemluvě o faktu, že stále více mladých si vybírá Pixely vedle iPhonů a kupní síla se pochopitelně postupně mění. Očekává se tak, že tento rok se nic nezmění a Google se stane dost možná i s hezkým náskokem druhým největším výrobcem v Japonsku. Takže až se budeme divit, že Pixely nejsou pořádně v celé Evropě, ale jsou v Japonsku, tak tady máme odpověď. 

RELATED ARTICLES