Pondělí, 9 září, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaBoeing vybral nového šéfa, bude muset hasit narůstající ztrátu

Boeing vybral nového šéfa, bude muset hasit narůstající ztrátu

728x90

Americký výrobce letadel Boeing má jasno v tom, kdo nahradí Davida Calhouna v čele společnosti nacházející se v hluboké krizi. Důvěru dostal veterán odvětví letectví Robert „Kelly“ Ortberg. Boeing jeho jmenování oznámil při zveřejňování čtvrtletních výsledků hospodaření. Firma meziročně takřka zdesetinásobila ztrátu ze 149 milionů dolarů na 1,44 miliardy dolarů.

Ortbert, který v minulosti vedl společnost Rockwell Collins, dodavatele vybavení letadel, nastoupí 8. srpna. V leteckém průmyslu se pohybuje 35 let, v Rockwell Collinsu dohlížel například na vývoji dílů pro Boeing 787 nebo Airbus A350, před 11 lety se stal šéfem firmy, kterou vedl až do jejího sloučení se zbrojním obrem Raytheon. Ze společnosti RTX, nástupce obou firem, odešel v roce 2021.  

Boeing při výběru nového šéfa, která má za úkol firmu stabilizovat a navrátit ji důvěryhodnost po sérii skandálů, čelil dilematu. Na jedné straně se ozývalo volání po tom, aby se po Calhounovi, který byl profesionálním manažerem, vedení Boeingu ujal někdo se zkušenostmi se samotnou výrobou letadel, nejlépe někdo přímo z Boeingu, kdo dobře zná vnitřní procesy společnosti.

V počátku procesu výběru nového šéfa proto byla favoritkou Stephanie Pope, kterou Boeing na začátku roku jmenoval provozní ředitelkou. V březnu ji ale povýšil do funkce vedení celé divize Boeing Commercial Airplanes a analytici usoudili, že tím její rychlý kariérní postup pro tuto chvíli končí.

Na druhé straně Boeing čelil volání, aby do svého čela dosadil člověka, který není na společnost nikterak napojen a nemůže na něj padnout stín pochybnosti, že měl na současné krizi Boeingu podíl. Výsledná volba je přesně mezi těmito polohami. Ortberg pro Boeing nikdy nepracoval, zároveň ale má dlouholeté zkušenosti z oboru a jím vedený Rockwell Collins i jeho nástupnická společnost Collins Aerospace s Boeingem dlouhou spolupracovaly a spolupracují.

A právě dát firmě stabilní budoucnost bude hlavní Ortbergův úkol. Boeing se ještě nezvládl vzpamatovat z následků dvou leteckých katastrof jeho letadel z let 2018 a 2019, za něž mohla společností utajovaná chyba ve vývoji, když na počátku letošního roku zcela novému letounu Boeing 737 MAX9 za letu odpadla část trupu. Následné vyšetřování odhalilo rozsáhlé nedostatky ve výrobě a při kontrole kvality u Boeingu i u Spiritu.

V červenci Boeing přistoupil na mimosoudní uznání viny v případu obou leteckých katastrof, při nichž zahynulo 346 lidí, a zavázal se zaplatit pokutu 243,6 milionu dolarů. Firma podle ministerstva spravedlnosti porušila dřívější dohodu z roku 2021, díky níž se Boeing vyhnul stíhání za to, že zatajoval informace o vývoji letounů 737 MAX před Federálním úřadem pro letectví (FAA). Součástí dohody byl i závazek Boeingu zavést opatření pro prevenci a odhalování podvodů uvnitř společnosti.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Boeing vybral nového šéfa, bude muset hasit narůstající ztrátu

728x90

Americký výrobce letadel Boeing má jasno v tom, kdo nahradí Davida Calhouna v čele společnosti nacházející se v hluboké krizi. Důvěru dostal veterán odvětví letectví Robert „Kelly“ Ortberg. Boeing jeho jmenování oznámil při zveřejňování čtvrtletních výsledků hospodaření. Firma meziročně takřka zdesetinásobila ztrátu ze 149 milionů dolarů na 1,44 miliardy dolarů.

Ortbert, který v minulosti vedl společnost Rockwell Collins, dodavatele vybavení letadel, nastoupí 8. srpna. V leteckém průmyslu se pohybuje 35 let, v Rockwell Collinsu dohlížel například na vývoji dílů pro Boeing 787 nebo Airbus A350, před 11 lety se stal šéfem firmy, kterou vedl až do jejího sloučení se zbrojním obrem Raytheon. Ze společnosti RTX, nástupce obou firem, odešel v roce 2021.  

Boeing při výběru nového šéfa, která má za úkol firmu stabilizovat a navrátit ji důvěryhodnost po sérii skandálů, čelil dilematu. Na jedné straně se ozývalo volání po tom, aby se po Calhounovi, který byl profesionálním manažerem, vedení Boeingu ujal někdo se zkušenostmi se samotnou výrobou letadel, nejlépe někdo přímo z Boeingu, kdo dobře zná vnitřní procesy společnosti.

V počátku procesu výběru nového šéfa proto byla favoritkou Stephanie Pope, kterou Boeing na začátku roku jmenoval provozní ředitelkou. V březnu ji ale povýšil do funkce vedení celé divize Boeing Commercial Airplanes a analytici usoudili, že tím její rychlý kariérní postup pro tuto chvíli končí.

Na druhé straně Boeing čelil volání, aby do svého čela dosadil člověka, který není na společnost nikterak napojen a nemůže na něj padnout stín pochybnosti, že měl na současné krizi Boeingu podíl. Výsledná volba je přesně mezi těmito polohami. Ortberg pro Boeing nikdy nepracoval, zároveň ale má dlouholeté zkušenosti z oboru a jím vedený Rockwell Collins i jeho nástupnická společnost Collins Aerospace s Boeingem dlouhou spolupracovaly a spolupracují.

A právě dát firmě stabilní budoucnost bude hlavní Ortbergův úkol. Boeing se ještě nezvládl vzpamatovat z následků dvou leteckých katastrof jeho letadel z let 2018 a 2019, za něž mohla společností utajovaná chyba ve vývoji, když na počátku letošního roku zcela novému letounu Boeing 737 MAX9 za letu odpadla část trupu. Následné vyšetřování odhalilo rozsáhlé nedostatky ve výrobě a při kontrole kvality u Boeingu i u Spiritu.

V červenci Boeing přistoupil na mimosoudní uznání viny v případu obou leteckých katastrof, při nichž zahynulo 346 lidí, a zavázal se zaplatit pokutu 243,6 milionu dolarů. Firma podle ministerstva spravedlnosti porušila dřívější dohodu z roku 2021, díky níž se Boeing vyhnul stíhání za to, že zatajoval informace o vývoji letounů 737 MAX před Federálním úřadem pro letectví (FAA). Součástí dohody byl i závazek Boeingu zavést opatření pro prevenci a odhalování podvodů uvnitř společnosti.

RELATED ARTICLES