Středa, 3 července, 2024
Google search engine
DomůEkonomikaFoodora na Slovensku končí, chce se zaměřit na nadějnější trhy

Foodora na Slovensku končí, chce se zaměřit na nadějnější trhy

728x90

Služba pro rozvoz jídla z restaurací Foodora se stahuje ze slovenského trhu, důvodem je podle vyjádření společnosti změna investičních priorit. Mateřská společnost Delivery Hero v posledních měsících provádí škrty napříč firmou, dosud se týkaly zejména asijských trhů. Česká pobočka se provoz ukončit nechystá. 

V době pandemie byly služby pro rozvoz jídel jeden ze oborů, který se těšil velké důvěry investorů, po uvolnění vládních koronavirových restrikcí a zhoršení ekonomické situace se ale trh proměnil. Společnosti s armádami poslíčků se od té doby musí více soustředit na ziskovost a případně i opouštět dlouhodobě prodělečné trhy. 

Delivery Hero, mateřská společnost Foodory, proto v minulém roce například zavřela svá vývojová centra v Turecku a na Tchaj-wanu, stáhla se z vietnamského trhu a pokusila se také prodat své pobočky v jihovýchodní Asii, to se ale nepovedlo. 

Na Slovensku Delivery Hero původně fungovala pod značkou Foodpanda, stejně jako několika dalších trzích včetně toho českého, loni ale podnikla nákladný rebranding na Foodoru. Nyní, rok po změně značky, své působení na Slovensku ukončila. Kromě Česka značka Foodora působí také v Rakousku, v Dánsku, v Maďarsku, ve Finsku, v Norsku a ve Švédsku. Pod mateřskou společnost Delivery Hero patří například také obdobná služba Glovo, která působí na dalších evropských trzích.  

„Ukončení našich služeb na Slovensku bylo těžkým rozhodnutím. Po důkladné analýze a zvážení jsme ale přesvědčení, že toto rozhodnutí nám umožní přesměrovat naše investice do jiných zemí s většími příležitostmi, což nám v konečném důsledku pomůže na cestě k udržitelnému růstu a dlouhodobému úspěchu,“ uvedl Pedram Assadi, šéf evropského trhu v Delivery Hero. Podle posledních dostupných hospodářských výsledků slovenská pobočka Foodory v roce 2022 utržila 2,9 milionu eur a vykázala ztrátu 8,9 milionu eur. 

Mateřská společnost Delivery Hero se bude muset vypořádat také se vstupem aktivistického fondu Sachem Head, který ve firmě koupil podíl ve výši 3,6 procent a bude usilovat o křeslo v představenstvu. Podle informací agentury Bloomberg by newyorský fond, který spravuje majetek v hodnotě 3,6 miliardy dolarů, mohl také usilovat o výměně současného šéfa společnosti Niklase Östberga. 

Akcie Delivery Hero se prodávají hluboko pod historickými maximy, kterých společnost dosáhla v roce 2021, kdy se hodnota jedné akcie vyšplhala až na 137 eur. V současné době se cenné papíry společnosti se sídlem v Berlíně obchodují za 32 eur za kus. Pandemické ochlazení zájmu zasáhlo nicméně i konkurenci, britská společnosti Deliveroo loni ohlásila propuštění zhruba deseti procent zaměstnanců.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Populární články

BLOG

Foodora na Slovensku končí, chce se zaměřit na nadějnější trhy

728x90

Služba pro rozvoz jídla z restaurací Foodora se stahuje ze slovenského trhu, důvodem je podle vyjádření společnosti změna investičních priorit. Mateřská společnost Delivery Hero v posledních měsících provádí škrty napříč firmou, dosud se týkaly zejména asijských trhů. Česká pobočka se provoz ukončit nechystá. 

V době pandemie byly služby pro rozvoz jídel jeden ze oborů, který se těšil velké důvěry investorů, po uvolnění vládních koronavirových restrikcí a zhoršení ekonomické situace se ale trh proměnil. Společnosti s armádami poslíčků se od té doby musí více soustředit na ziskovost a případně i opouštět dlouhodobě prodělečné trhy. 

Delivery Hero, mateřská společnost Foodory, proto v minulém roce například zavřela svá vývojová centra v Turecku a na Tchaj-wanu, stáhla se z vietnamského trhu a pokusila se také prodat své pobočky v jihovýchodní Asii, to se ale nepovedlo. 

Na Slovensku Delivery Hero původně fungovala pod značkou Foodpanda, stejně jako několika dalších trzích včetně toho českého, loni ale podnikla nákladný rebranding na Foodoru. Nyní, rok po změně značky, své působení na Slovensku ukončila. Kromě Česka značka Foodora působí také v Rakousku, v Dánsku, v Maďarsku, ve Finsku, v Norsku a ve Švédsku. Pod mateřskou společnost Delivery Hero patří například také obdobná služba Glovo, která působí na dalších evropských trzích.  

„Ukončení našich služeb na Slovensku bylo těžkým rozhodnutím. Po důkladné analýze a zvážení jsme ale přesvědčení, že toto rozhodnutí nám umožní přesměrovat naše investice do jiných zemí s většími příležitostmi, což nám v konečném důsledku pomůže na cestě k udržitelnému růstu a dlouhodobému úspěchu,“ uvedl Pedram Assadi, šéf evropského trhu v Delivery Hero. Podle posledních dostupných hospodářských výsledků slovenská pobočka Foodory v roce 2022 utržila 2,9 milionu eur a vykázala ztrátu 8,9 milionu eur. 

Mateřská společnost Delivery Hero se bude muset vypořádat také se vstupem aktivistického fondu Sachem Head, který ve firmě koupil podíl ve výši 3,6 procent a bude usilovat o křeslo v představenstvu. Podle informací agentury Bloomberg by newyorský fond, který spravuje majetek v hodnotě 3,6 miliardy dolarů, mohl také usilovat o výměně současného šéfa společnosti Niklase Östberga. 

Akcie Delivery Hero se prodávají hluboko pod historickými maximy, kterých společnost dosáhla v roce 2021, kdy se hodnota jedné akcie vyšplhala až na 137 eur. V současné době se cenné papíry společnosti se sídlem v Berlíně obchodují za 32 eur za kus. Pandemické ochlazení zájmu zasáhlo nicméně i konkurenci, britská společnosti Deliveroo loni ohlásila propuštění zhruba deseti procent zaměstnanců.

RELATED ARTICLES